بی‎‌عنوان

زنده‌گی یعنی:
تصمیم‌های اشتباه، به دنیایت آورده‌اند
و انتخاب‌های درست، از دنیا نخواهندت بُرد.

/ 19 نظر / 8 بازدید
نمایش نظرات قبلی
؟؟

tnx برای تذکر!!!

em.mahdavi

توحيدی تر و درستتر آن است بگوییم آنی که ما را به دنیا و ورطه هستی و وجود میکشاند نه اشتباه بوده ونه اشتباهی که همانا تمنای خود ما بودبه بودن ورنه دراین عالم که بی خواست نتوان پیش رفتن و البته این فریاد برای شدن كه درلحظه لحظه شدنمان از زمانی که خاک بودیم وغمناک ونمناک تا نطفه شدن وعلقه شدن و الخ عشق به شدن به مراحل بالاترىديده ميشود واين جبری است و تکوینی و عوض شدنی نیست .آگر این باشد آنگاه آنچه که به اشتباه میخوانندش نه اشتباه که بهانه وجود بود نه علتش تا ملامت شود بیتقصیر.وتصميمهاي درست البته تكليف است براي رفتن و تعميق وجود اين وخوب آمدی

em.mahdavi

چنانکه خودت هم بخوبی اشاره کردی ساحت رسیدگی به این امر خداوند متعال است .چرا که حقیقتا داده های کافی برای تحلیل و رسیدگی در اختیار نداریم وشایدهم اگر داشتیم فایده ای بر آن مترتب نبود چراکه دروازه ورود به داروجود چگونه باشد طلایی ،سنگی ، چوبی چه فرقی میکند، فرزانه و فرهیخته باشند یا بیسواد یک وقتی عدو سبب خیر میشود نه؟

em.mahdavi

تاثیرفرزانگی والدان را انکار نمیکنم اماسهم آن درایجاد شایستگی الزامی وضروری نیست و ناگفته نماند حکمت الهی در تعیین چگونگی ورود ما تعیین کننده بوده و برای ما با مختصات وجودیمان بهترین انتخاب بوده. آنچه ما بدان مکلف شده ایم خود بهتر میدانی که چیست.واگربه این مبنا قایل نشویم شاید ورود به حیطه مسولیت مدیری شویم که غیور علی الاطلاق است«مزاح کردم» اثر بخشی چگونگی رفتار وقضاوتهای ما نیز دراینباره در سرنوشت ما خیلی خطیر و پرحساسیت محسوب میشود.والبته این نگاهی درون دینی است که در جای خوداز اتقان برخوردار است. وبازآنچه خود نیز استنتاج کردی مطلب درست ، قابل اتکا و اعتنا است بهره گیری از ابزار وامکانات وجودی خاصی همچون عقل وروح و قوای شگفت انگیز ادراکی ظاهری وباطنی که امکان دستیابی به معدن هستی و وجود و کمالات وجود که همه ی اجزای آفرینش با تمام درست وغلطشان یکی را جستجو می کنند و خالق اعلی آنرا در اختیار گزارده امکان جبران وتدارک هر نقص و بیجایی رافراهم میسازد۰

سلمان

این رو لطفا ببینید http://montazeran01.blogfa.com/8703.aspx نمی دونم قسمت اولش شامل حال شما بشه یا نه ولی شاید تا حدودی جواب حرف شما باشه و احتمالا تا حدودی خودتون بهش واقفید...

سلمان

بحث و تفاوت آرا در مورد بدنیا آمدن چراگی اش و اختیار ما بود چگونه زیستن رو که قطعا با موهبت اختیار و قانون علت و معلول خودمون انتخاب می کنیم.و اراده ی خداوند در طول اراده ی ماست."لیس الانسان الا ما سعی" و ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم" که قطعا خودتون بهش واقفید . و نیازی به بحث نداشته.

em.mahdavi

با توضیحاتی که دادید روشن میشود نگاه شما بیشتر به جنبه های جامعه شناختی این مساله است تا ساحت های دیگر، و وظایف اجتماعی و تربیتی که انسان در این ساحت پیدا می کند اینکه شرایط وکیفیت اقدام چگونه باشد تا بهترین نتیجه را گرفت از این منظر جای تامل و بحث بیشتری وجود دارد چون در شرایط مختلف میتوان نتایج مختلف گرفت رعایت پارامترهای مختلفی همچون آمادگی های روحی زن و مرد رشد یافتگی هایی که در ژنتیک اثر بخش است و نیزآثار تربیت در لحظه لحظه ی شکل گیری ورشد. ببین با همه ی این توضیحات ما در مصادیق قادربه صدورحکم نمی شویم چون وجوه قابل ملاحظه ی زیادی نیز بر ما پوشیده است درعین حال حکم مصادیق فاحش و آشکاری مثل زنا وامثالهم نیز روشن است که غیر مجاز و ممنوع شمرده میشود. اگر خدای ناخواسته بی پروا در این میان بتازیم و ملاحظه تنه هایی که میزنیم نباشیم صدمات جدی برای افراد دیگری فراهم می آوریم امیدوارم اینطور نباشد.در خاتمه پیشنهاد میکنم حریم بحثتودر نحوه بیان مطلبت شفاف تر معلوم کنی تا دراظهار نظرکننده ها برداشت اشتباه ایجاد نکند .موفق باشید

سلمان

خوب اینجاست که عدالت خداوند مطرح میشه و اینکه انتظارات خداوند از بنده هاش کاملا متفاوته،اینجوری نیست که از همه یه امتحان گرفته بشه و امتیاز بندی افراد با یه مقیاس واحد سنجیده بشه،بلکه هرکس پیش معبودش یه مقیاس خاص بر اساس شرایط متفاوت،زمان و مکان متفاوت ،و استعداد و توانایی ذاتی متفاوت داره که بر اساس اون ملاک در نظر گرفته میشه. و همینه که قضاوت ما رو در مورد افراد و آخرت عاقبت این دنیا و اون دنیاشون سخت می کنه،خیلی سخت ! پس هرکسی فقط می تونه خودشو بشناسه و بدونه براساس آنچه ذاتا و اکتسابی بهش داده شده،وظایف ومسئولیتش چیه و چه باید برای این دنیا و اون دنیاش بکنه .....

لبخند

یاد ابوالعلی معری افتادم گفته بود روی قبرم بنویسید: این جنایتی بود که پدرم در حق من کرد و من این جنایت رو در حق کسی نکردم! ولی من خوشحالم که مولود تصمیمهای حتی اشتباهم[چشمک][لبخند]

شکلات

من دقیقا این شکایتی رو که از تولد خودتون و یا هم نسل هاتون دارید رو درک نمی کنم. البته شاید آدمی در لحظه دلش بخواهد زمانی غیر از این زمان بدنیا آمده بود ولی به عنوان یک افسوس عمیق برام گنگه! بخصوص وقتی حضرت علی (ع) می فرماید نسل های بعد از ما و کسانی که دلشون با ما بوده در کنار ما شمشیر زده اند. و یا حتی مردگانی که در زمان ظهور رجعت پیدا می کنند. و به گمانم هر دورانی تلخی ها وشیرینی های خاص خودش رو دارد و شما در درگاه خداوندی با خودتون و شرایطتون مقایشه میشید و نه با کس دیگری.